بازنگری و اصلاح طرح اولیه پروژه سرمایه‌گذاری آیسان تبریز | پایگاه سازه خبر
چهارشنبه, ۲۸ شهریور , ۱۴۰۳ | Wednesday, 18 September , 2024
شناسه خبر:71190    ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۸:۳۱
بازنگری و اصلاح طرح اولیه پروژه سرمایه‌گذاری آیسان تبریز

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز از بازنگری و اصلاح طرح اولیه پروژه سرمایه‌گذاری آیسان و تصویب آن در کمیسیون ماده پنج خبر داد.

به گزارش سازه خبر، محمد عزتی با اعلام این خبر اظهار کرد: پروژه سرمایه‌گذاری آیسان در دهه ۸۰ و همزمان با رونق ساخت پروژه‌های تجاری بزرگ‌مقیاس در کشور و تبریز، با درخواست بخش خصوصی تصویب و آغاز شده بود.

وی افزود: با توجه به ثبت جهانی مجموعه تاریخی بازار تبریز و تغییر رویکرد تجاری‌سازی، شرایط کرونا و رونق بازارهای الکترونیکی، پروژه آیسان دچار رکود شد.

عزتی با اشاره به بازنگری و تصویب طرح بازنگری شده پروژه تجاری آیسان در کمیسیون ماده پنج خاطرنشان کرد: با تصمیم سرمایه‌گذار پروژه و همراهی مدیریت شهری طرح بازنگری این پروژه در راستای نقش‌آفرینی و تعریف کارکردهای فرهنگی، رفاهی، گردشگری، تجاری و نمایشگاهی و تأثیر متقابل از مجموعه باغ گلستان و ایستگاه‌های متروی پیرامون آن توسط مشاور ذیصلاح انجام گرفت.

وی اضافه کرد: کلیات طرح با کاهش ارتفاع تا یک چهارم طرح قبلی و همچنین تناسب معماری طرح با بافت تاریخی تبریز، فصای سبز پیرامون به تصویب کمیسیون ماده پنج رسید.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز ابراز امیدواری  کرد با همراهی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و مساعدت در تصویب جزئیات معماری طرح و همراهی مجموعه‌های مالی شاهد احداث یک مجموعه پویا، فعال و تأثیرگذار در بافت مرکزی شهر باشیم.

پروژه تجاری آیسان، یکی از طرح‌های سرمایه‌گذاری مدیریت شهری در دهه‌های گذشته است که به دلایل مختلف دچار رکود شده و تکمیل آن همواره یکی از مطالبات شهروندان در بافت مرکزی تبریز است.

     ارسال به دیگران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق مادی و معنوی این وبگاه محفوظ می باشد.
کپی برداری و استفاده از منابع این پایگاه داده با ذکر منبع بلامانع می باشد.
پست الکترونیک: info@sazehpress.ir