عضو شورای اسلامی شهر تبریز در گفتگوی اختصاصی با ” سازه خبر”:* انتظارات از شورای شهر تبریز بیشتر از این بود! / شهردار تبریز به پروژه های نیابتی علاقه بیشتری دارد! | پایگاه سازه خبر
شنبه, ۱۷ شهریور , ۱۴۰۳ | Saturday, 7 September , 2024
شناسه خبر:68659    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۹
عضو شورای اسلامی شهر تبریز در گفتگوی اختصاصی با ” سازه خبر”:
انتظارات از شورای شهر تبریز بیشتر از این بود! / شهردار تبریز به پروژه های نیابتی علاقه بیشتری دارد!

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: انتظارات از شورای اسلامی شهر تبریز دوره ششم بیشتر از این بود.

به گزارش سازه خبر، غلامرضا احمدی در ابتدای گفتگوی اختصاصی با ” سازه خبر” در خصوص عملکرد شورای اسلامی شهر تبریز طی دو سال گذشته اظهار داشت:ما اهدافی و برنامه ریزی هایی که در نظر داشتیم را هیچگاه ارزیابی علمی نکرده ایم. بعنوان نتیجه عملکرد میتوانم بگویم این شورا در حوزه حمل و نقل شهری عملکرد خوبی داشته است وقتی به شورا وارد شدیم مترو وضیعت غیرشفاف و راکد داشت با پیگیری و نقش نظارتی شورا انصافا مترو تبریزاز رکود خارج شد. با پیگری هاییکه صورت گرفت خط یک با وجود نواقصاتی که داشت مسافرگیری کرده و بودجه مناسبی هم شورا برایش در نظر گرفت حفاری فاز یک خط ۲ هم که مشکل داشت به اتمام رسید.

وی افزود: درحوزه اتوبوسرانی در اولین جلساتی که با شهرداری تبریز داشتیم اتوبوسرانی را یک شرکت زیان ده و ورشکسته معرفی کردند با رصد ما مشخص شد در طول ده سال تنها ۱۹ دستگاه اتوبوس خریداری شده است ولی با پیگیری هاییکه توسط شورا صورت گرفت در همان اواخر سال۱۴۰۰ نوزده دستگاه تامین شد در سال ۱۴۰۱ نیز ۱۰۰ دستگاه اتوبوس دیگرخریداری گردید سرجمع تعداد اتوبوس های خریداری شده به ۱۵۰ دستگاه رسید ولی متاسفانه  این روند در ۱۴۰۲ کند و بلکه متوقف شد، انتظار داشتیم در سال گذشته ۲۰۰ دستگاه اتوبوس خریداری شود که محقق نشد و دراین باره ضعف مشاهده می شود.

احمدی همچنین گفت: در حوزه تاکسیرانی نیز بر اساس هدف گذاری ها انتظار داشتیم که ۲۰۰۰ تاکسی نوسازی شود که بر اساس آخرین آمار تا آذر سال گذشته ۱۷۰۰ دستگاه تاکسی نوسازی شد که شورای شهر با پیگیریهاییکه انجام داد افزایش مبلغ وام نوسازی تاکسی ها را تصویب نمود تا این روند شتاب بیشتری بگیرد.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز همچنین اظهار داشت:یکی از مواردی که شورای اسلامی شهر به شدت از همان ابتدای کار پیگیر آن بود موضوع نیروی انسانی شهرداری تبریز وساماندهی آن بود بواقع من جای دیگری را مثل شهرداری تبریز سراغ ندارم که در مورد نیروی انسانی چنین بی سر و سامان بوده باشد. قراردادهای متعدد، دریافتی های تبعیض آمیز،شرکتهای واسط و… اینهاجزو مواردی بود که در اولویت بررسی و ساماندهی قرار گرفت که دستاوردهای نسبتا خوبی حاصل شد به طور مثال تبدیل وضعیت ایثارگران که بلاتکلیف مانده بود که صورت گرفت، افزایش نسبی حقوق و دستمزدها انجام شد ولی برخی موارد هم همچون عدم شایسته سالاری، رعایت سلسه مراتب، شیوه های غلط انتصابات و …باقی مانده است که باید رسیدگی شود.

 

 

وی در پاسخ به این سوال که در خصوص تعیین تکلیف نیروهای مربی در شهرداری تبریز شورای اسلامی این شهر چه اقداماتی صورت داده است؟ گفت: در مورد مربیان مقرر بود در قالب سه شرکت تامین نیرو ساماندهی شوند ولی آقای شهردار پیشنهاد دادند که مربیان در قالب شرکت همشهری ساماندهی شوند ولی متاسفانه در سال گذشته این اتفاق هم نیفتاد و طبق سوالی که از آقای هوشیار شهردار تبریز داشتیم ساماندهی مریبان را به سال ۱۴۰۳ ماکول کردند در جلسه شورای اسلامی شهر تبریز هم به این موضوع اعتراض کردم که چرا از امسال به سال بعد موکول میشود ؟!

کاملا معتقد هستیم که باید مریبان ساماندهی شوند و اگر به نتیجه نرسد قطعا نشانه ضعف شدید شورا است!

احمدی همچنین در خصوص دستاوردهای صورت گرفته در حوزه آتش نشانی تبریز نیز گفت: در حوزه آتش نشانی شورا همواره پیگیر بوده و هست که موفق شدیم در خرید تجهیزات نسبت به ادوار گذشته ونه نسبت به نیاز شهر خیزهای بلندی برداریم و تجهیزات خوبی برای آتش نشانی تبریز خریداری کنیم .

عضو شورای اسلامی شهر تبریز در خصوص مسائل مالی شهرداری تبریز و دغدغه های شورای اسلامی شهر تبریز نیز گفت: در این زمینه به تمامی اهدافمان نرسیدیدم اما آنچه برایمان خیلی مهم بود خزانه متمرکز بود که جزو شعارهای تبلیغاتیمان بود و کسی فکر نمیکرد به سرانجام برسانیم که به نتیجه رسید و هم اکنون شاهد برکات آن هستیم بطوریکه بودجه مناطق محروم و کم برخوردار و اجرای پروژه ها مانند قبل نیست وبهبود چشمگیری یافته است که در راستای عدالت محوری وتوزیع عادلانه خدمات  می باشد.

 

 

وی همچنین گفت: در حوزه پروژه های عمرانی تکمیل پروژه های نیمه تمام به خوبی صورت گرفت مسیر گشایی های خوبی هم انجام شد که مهمترین آن مسیر گشایی خیابان انقلاب است که برایمان بسیار مهم می باشد که در قالب طرح نجات تبریز در حال انجام است و مردم فکر نمی کردند این پروژه که تقریبا ۸ سال بود راکد مانده بود به نتیجه برسد.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز در مورد آسفالت شهر تبریز نیز گفت: واقعیت اینست که وضعیت آسفالت شهر تبریز خوب نیست و آسفالت همیشه یکی از مطالبات اصلی مردم این شهر است اقدامات خوبی در راستای آسفالت معابر و خیابان های تبریز صورت گرفته است ولی جوابگوی خواسته و نیاز مردم نیست بواقع کیفیت و نحوه آسفالت دهی مشکل دارد و باید فکر اساسی برای آن صورت بگیرد.

احمدی تاکید کرد:در حوزه ورزش رویکرد خوبی داشتیم البته سعی شد که به انحراف کشیده شود و شهرداری به سمت تیم داری و ورزش حرفه ای برود که بموقع مانع این امر شدیم و در حال حاضر ۲۵ سالن ورزشی در دست اقدام است.در حوزه فرهنگی و اجتماعی در قالب بودجه عملکرد خوبی شد ولی در مورد محتوا وکیفیت هنوز هم جا برای کار وجود دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا عملکرد شورای اسلامی شهر تبریز را در دو سال گذشته قابل قبول می دانید یا خیر؟ گفت:عملکردمان میشد از این بهتر هم باشد اگر انسجام بیشتر و حاشیه کمتری داشتیم و به حاشیه ها کمتر دامن زده میشد! اما اعتراف میکنم که همکاران من در شورای شهر تبریز خیلی وقت گذاشته و تلاش کرده اند هر چند نمیخواهم قیاس کنم اما عملکردشان از ادوار قبل به مراتب بهتر بوده است ولی از این شورا انتظارها بیشتر از این بود، نظر من این است که ای کاش شاهد هم افزایی بیشتری در شورای شهر تبریز بودیم بطوریکه بخشی از انرژی و توانتمان صرف اصطکاک با همدیگر نمی شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و عضو شورای اسلامی کلانشهر تبریز در مورد اینکه چه مواردی در شورای اسلامی شهر تبریز مغفول مانده و توفیق چندانی حاصل نشده نیز گفت:در این زمینه مهمترین مسئله را که اقدام عملی چشمگیری در خصوص آن صورت نگرفته معضل حاشیه نشینی تبریز میدانم و این در حالی است که تعدادی از عزیزان شورای شهر با مناطق حاشیه نشین تبریز و نوع زندگی در آن آشنا هستند وهم پیگیر بودند و کاملا آسیبهای آن زندگی را درک وتجربه کرده اند ما هم در این مورد حرف و شعار داده ایم که متاسفانه در این زمینه کم کاری صورت گرفته است.هنوز تخلیه بافت پرخطر حاشیه ۴۸ هکتاری انجام نشده و شهرک جوانان با تعلل بیش از حد جلو میرود.

وی افزود: در موضوع شفافیت با اصرار شورا تحرکاتی شده است ولی راضی کننده نیست و باید بهتر از این عمل می شد الحق و الانصاف شورای پنجم در ایجاد سامانه ها موفق عمل کرده بود. ولی باید پیگیر محتوایش میشدیم که پیگیر هم شدیم وجزو دستور جلسه مان بود ولی در شهرداری همت لازم وجود نداشت. در مورد راه اندازی بازارچه های محلی پیگیری های زیادی داشتیم اما کمتر نتیجه گرفتیم. بر اساس تکالیف بودجه در سال ۱۴۰۱ ایجاد ۸ بازارچه محلی و در سال ۱۴۰۲ ایجاد ۱۶ بازارچه محلی در دستور کار قرار گرفت که نهایتا طی این دو سال فقط یک بازارچه ایجاد شد!

احمدی همچنین گفت: در ساماندهی دستفروشان هزینه زیاد کرده ونتیجه کمی گرفته ایم چون بدون طرح و برنامه پیش رفته ایم خواهش و اصرار کردیم در این زمینه طرح و برنامه ارائه کنید که نشد در مورد جمع آوری وانت بارها هم بدون برنامه بودیم امروز توقیفشان کرده و بعد یکماه آزادشان میکردیم! درساخت و سازهای غیر مجاز پیگیری ونظارت شدید داشتیم اما موفق نبودیم در موضوع هوشمند سازی راه اندازی فیبرنوری بعنوان زیرساخت آغاز شده ولی هنوز کارنامه نتیجه بخش وجود ندارد.

 

 

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز همچنین تاکید کرد: در مورد هویت شهری که از تاکیدات مقام معظم رهبری است کاری انجام نشده است، به ایجاد پارک های محله ای و مراکز تفریحی در سطح شهر توجه چندانی صورت نگرفته است بواقع تبریز میتواند با ایجاد زیرساختهای لازم مقصد گردشگری بسیار خوبی باشد.

وی در خصوص سرمایه گذاری در تبریز نیز گفت: در این خصوص نیز اقدامات خاصی صورت نگرفته است البته گفته می شود که مقرر شده است ۱۰۰۰ همت سرمایه گذاری برای تبریز جذب شود که امیدواریم محقق گردد چراکه کاملا اعتقاد داریم تبریز نیازمند اجرای پروژه های مشارکتی است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و عضو شورای اسلامی کلانشهر تبریز در پاسخ به این سوال ” سازه خبر” که نظر شما در خصوص عملکرد شهردار تبریز چیست؟ اظهارداشت: قضاوت ها و ارزیابی ها در این خصوص باید علمی باشد و بدون قضاوت شخصی، بواقع آقای هوشیار شهردار تبریز فردی تحصیل کرده و ساعی است و اهتمام ویژه ای در اجرا و اتمام پروژه ها و پروژه های نیمه تمام دارد اما به کارها و پروژه های نیابتی و ورود به موضوعاتی که آنچنان ارتباطی با شهرداری نداشته یا جزو وظایف ذاتی شهرداری نیست علاقمند است و این پذیرفتنی نیست، اینکه مدیریت ها در شهرداری تبریز ثبات ندارد و احکام مدیران یک ساله صادر می شود در حالیکه در قانون تاکید شده احکام سه ساله باشد صحیح نیست از سوی دیگر اجرای پروژه های بدون مطالعه کارشناسی از یک دکترای شهرسازی انتظار نمی رود.

تهیه و تنظیم: پایگاه سازه خبر

     ارسال به دیگران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق مادی و معنوی این وبگاه محفوظ می باشد.
کپی برداری و استفاده از منابع این پایگاه داده با ذکر منبع بلامانع می باشد.
پست الکترونیک: info@sazehpress.ir