اختصاصی “سازه خبر”*گمانه زنی ها درخصوص گزینه های وزارت راه و شهرسازی دولت چهاردهم | پایگاه سازه خبر
شنبه, ۱۷ شهریور , ۱۴۰۳ | Saturday, 7 September , 2024
شناسه خبر:69730    ۱۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۶
اختصاصی “سازه خبر”
گمانه زنی ها درخصوص گزینه های وزارت راه و شهرسازی دولت چهاردهم

طی روز های آینده دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهوری منتخب مردم ایران وزاری پیشنهادی خود را برای کسب رای اعتماد به مجلس معرفی خواهد نمود و در این راستا گمانه زنی ها و شنیده هایی به گوش می رسد که در این بخش به گمانه زنی ها درخصوص گزینه های وزارت راه و شهرسازی دولت چهاردهم اشاره می شود.

به گزارش سازه خبر، چهار گزینه محتمل تصدی وزارت راه و شهرسازی در دولت چهاردهم به شرح زیر معرفی می شوند:

 

علی عبدالعلی زاده

علی عبدالعلی‌زاده متولد سال ۱۳۳۳ در ارومیه می باشد. وی در ادوار دوم و سوم مجلس شورای اسلامی، به عنوان نماینده ارومیه در مجلس حضور داشت، در فاصله سال‌های ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۶ استاندار آذربایجان شرقی بود و در دو دوره ریاست جمهوری سید محمد خاتمی، از ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۴ به عنوان وزیر مسکن و شهرسازی فعالیت نمود. وی در دولت حسن روحانی مدتی به عنوان رئیس هیئت مدیره شستا و همچنین مشاور عالی وزیر کشور بود.

با اعلام کاندیداتوری مسعود پزشکیان برای انتخابات ریاست جمهوری علی عبدالعلی‌زاده  از جانب وی به عنوان رئیس ستاد منصوب شد و با پیروزی پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری نام عبدالعلی‌زاده به عنوان گزینه وزارت راه و شهرسازی به گوش می رسد اما از سوی دیگر شنیده می شود که عبدالعلی‌زاده چند سال است به دلیل ابتلا به بیماری تمایلی برای تصدی وزارت راه و شهرسازی ندارد و محتمل است پزشکیان از وی در بخش دیگری از بدنه دولت استفاده نماید.

 

عباس آخوندی

عباس آخوندی متولد سال ۱۳۳۶ در نجف می باشد. وی وزیر راه و شهرسازی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم حسن روحانی از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۷ بود.

گفته می شود احتمال اینکه آخوندی از جانب مسعود پزشکیان به عنوان وزیر راه و شهرسازی معرفی شود وجود دارد اما از سوی دیگر با توجه به واکنش ها و اظهار نظرهای آخوندی در حادثه آتش سوزی قطار تبریز و عدم محبوبیت آخوندی در خطه آذربایجان و همچنین صدور بخشنامه های جنجالی از جانب آخوندی در دوران تصدی وی در وزارت راه و شهرسازی در خصوص سازمان نظام مهندسی ساختمان و عدم استقبال جامعه مهندسی کشور نسبت به این بخشنامه ها به نظر می رسد پزشکیان آخوندی را به عنوان وزیر راه و شهرسازی معرفی نکند.

 

محسن هاشمی رفسنجانی

محسن هاشمی رفسنجانی متولد سال ۱۳۴۰ در قم می باشد. وی رئیس پیشین شورای شهر تهران بود و  ۱۳ سال ریاست هیئت‌مدیره و مدیرعاملی شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه را بر عهده داشت.

شنیده ها حاکی از آن است که محسن هاشمی رفسنجانی نیز یکی از گزینه های وزارت راه و شهرسازی دولت چهاردهم است. البته گفته می شود که محسن هاشمی رفسنجانی همچنان تمایل دارد شهردار تهران شود.

 

پیروز حناچی

پیروز حناچی متولد سال ۱۳۴۲ در تهران می باشد.وی شهردار پیشین تهران بود و پیش‌تر از ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۷ معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران و از خرداد تا آبان ۱۳۹۷ نیز معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران بود.

وی در طول جنگ ایران و عراق از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود. او در فاصله سالهای ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۴ بعنوان قائم‌مقام رئیس دانشکده هنرهای زیبا فعالیت می‌کرد و از ۱۳۷۸ تا ۱۳۷۹ معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه تهران را برعهده داشت. حناچی در فاصله سالهای ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۴ معاون شهرسازی و معماری وزیر مسکن و شهرسازی بود و از ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ نیز به عنوان معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی فعالیت می‌کرد.

گفته می شود پیروز حناچی یکی از گزینه های جدی مسعود پزشکیان برای وزارت راه و شهرسازی است.

     ارسال به دیگران

یک پاسخ به “اختصاصی “سازه خبر”*گمانه زنی ها درخصوص گزینه های وزارت راه و شهرسازی دولت چهاردهم”

  1. حسین زاده گفت:

    با سلام و احترام
    به نظر بنده یکی از اشخاصی که برای وزارت راه و شهرسازی گزینه ی بسیار توانا و باتجربه و خوبی هستند مهندس شهرام آدم نژاد می باشد … از دکتر پزشکیان انتظار می رود که برپایه ی ادعای خویش مبنی بر شایسته سالاری عمل فرمایند ….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق مادی و معنوی این وبگاه محفوظ می باشد.
کپی برداری و استفاده از منابع این پایگاه داده با ذکر منبع بلامانع می باشد.
پست الکترونیک: info@sazehpress.ir